STATUT
ŻŁOBKA SAMORZĄDOWEGO W OZIMKU

Załączniki:

 § 3.

Celem Żłobka jest prowadzenie działalności opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej na rzecz dzieci powyżej 20 tygodnia życia, nie dłużej jednak niż do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia. § 4. Do zadań Żłobka należy:

1) zapewnienie dziecku pełnego bezpieczeństwa, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów sanitarnych, BHP oraz przeciwpożarowych;

2) zapewnienie dziecku profesjonalnej opieki, w warunkach zbliżonych do domowych, w wymiarze do 10 godzin dziennie względem każdego dziecka;

3) właściwe zaspokajanie potrzeb biopsychospołecznych, poprzez prawidłową pielęgnację i odpowiednią edukację z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;

4) prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych właściwych do wieku rozwojowego dziecka oraz uwzględniających rozwój psychomotoryczny, emocjonalny i społeczny dziecka;

5) wspomaganie i stymulowanie indywidualnego rozwoju dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności, w tym:

a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia oraz wyrabiania umiejętności zachowania się w otaczającym świecie,

b) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej niezbędnej do radzenia sobie w nowych sytuacjach,

c) wyrabianie u dzieci umiejętności życia w grupie oraz kształtowania postaw społecznych;

6) zapewnienie dziecku opieki pielęgniarskiej, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka lub stopnia niepełnosprawności;

7) zagwarantowanie zdrowego i racjonalnego żywienia dzieci z uwzględnieniem indywidualnych zaleceń lekarskich;

8) systematyczna współpraca z rodzicami/ opiekunami prawnymi dzieci uczęszczających do Żłobka, w zakresie edukacji, profilaktyki i promocji zdrowia oraz rozwiązywania problemów i metod pracy z dzieckiem, w oparciu o rozeznane indywidualne potrzeby dziecka.

§ 5.

Żłobek realizuje zadania poprzez:

1) stworzenie dzieciom bezpiecznych i przyjaznych warunków opieki dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych dzieci;

2) rozkład dnia zapewniający odpowiednie rozłożenie czasu związanego z aktywnością i odpoczynkiem dzieci;

3) organizowanie zabaw stymulujących i wspomagających ich indywidualny rozwój;

4) zapewnienie dzieciom bezpiecznego miejsca do zabawy, odpoczynku i higienicznego spożywania posiłków oraz przebywania na świeżym powietrzu;

5) współpracę z rodzicami/opiekunami wspomagającą harmonijny i wszechstronny rozwój dziecka.

 do góry