STATUT
ŻŁOBKA SAMORZĄDOWEGO W OZIMKU
Rozdział 2 - Cele i zadania Żłobka oraz sposób ich realizacji
§ 3.
Celem Żłobka jest prowadzenie działalności opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej na rzecz dzieci powyżej 20 tygodnia życia, nie dłużej jednak niż do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia. § 4. Do zadań Żłobka należy:
1) zapewnienie dziecku pełnego bezpieczeństwa, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów sanitarnych, BHP oraz przeciwpożarowych;
2) zapewnienie dziecku profesjonalnej opieki, w warunkach zbliżonych do domowych, w wymiarze do 10 godzin dziennie względem każdego dziecka;
3) właściwe zaspokajanie potrzeb biopsychospołecznych, poprzez prawidłową pielęgnację i odpowiednią edukację z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
4) prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych właściwych do wieku rozwojowego dziecka oraz uwzględniających rozwój psychomotoryczny, emocjonalny i społeczny dziecka;
5) wspomaganie i stymulowanie indywidualnego rozwoju dziecka, ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności, w tym:
a) uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia oraz wyrabiania umiejętności zachowania się w otaczającym świecie,
b) kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej niezbędnej do radzenia sobie w nowych sytuacjach,
c) wyrabianie u dzieci umiejętności życia w grupie oraz kształtowania postaw społecznych;
6) zapewnienie dziecku opieki pielęgniarskiej, ze szczególnym uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka lub stopnia niepełnosprawności;
7) zagwarantowanie zdrowego i racjonalnego żywienia dzieci z uwzględnieniem indywidualnych zaleceń lekarskich;
8) systematyczna współpraca z rodzicami/ opiekunami prawnymi dzieci uczęszczających do Żłobka, w zakresie edukacji, profilaktyki i promocji zdrowia oraz rozwiązywania problemów i metod pracy z dzieckiem, w oparciu o rozeznane indywidualne potrzeby dziecka.
§ 5.
Żłobek realizuje zadania poprzez:
1) stworzenie dzieciom bezpiecznych i przyjaznych warunków opieki dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych dzieci;
2) rozkład dnia zapewniający odpowiednie rozłożenie czasu związanego z aktywnością i odpoczynkiem dzieci;
3) organizowanie zabaw stymulujących i wspomagających ich indywidualny rozwój;
4) zapewnienie dzieciom bezpiecznego miejsca do zabawy, odpoczynku i higienicznego spożywania posiłków oraz przebywania na świeżym powietrzu;
5) współpracę z rodzicami/opiekunami wspomagającą harmonijny i wszechstronny rozwój dziecka.